V předchozích článcích byl základ nadpisu jeden a tentýž. „Máte nápad?“. Nápad je totiž základ všeho. Být úspěšným podnikatelem to není jen o tom mít dostatek financí. Chce to nápad. Nápad s čím podnikat, jak zaujmout potencionální zákazníky a v neposlední řadě investory. Máte-li dobrý nápad, nemusít být movití, byť se jimi brzy stát třeba můžete.

Typickým příkladem je brněnský projekt kiwi.com, který díky dobrému nápadu neustále zvyšuje tržby a největší oblibě se paradoxně těší zejména v zahraničí. Letošní obrat dosáhl 30 mld prodaných letenek a oprávněně na to mohou být hrdí.

Dalším však méně typickým odvětvím jsou šperky. Pod tímto pojmem si představíme klasické náušnice, náramky či jakékoliv jiné stříbrné šperky.

Za skvělý nápad můžeme považovat spol. Pandora, která vymyslela všem dobře známé náramky s vyměnitelnými korálky. Šperky jelen, které mě osobně nijak nezasáhly, avšak nelze jim upřít dávku zvlášnosti (za mě opravdu velkou dávku).

Každý z těchto nápadů vynesl nemalé jmění, avšak je nutné si připustit, že je mnoho nápadů, které nijak zářný konec neměly. Chce to odvahu, přesvědčení a v neposlední řadě i kapku toho štěstí.

A co vy? Měli jste nějaký nápad, který časem zrealizoval někdo jiný?.